10.5.12

man of the match

Otettiin tiistaina veljen kanssa koulusta vähän omaa lomaa, lainattiin isin autoa ja suunnattiin kohti Helsinkiä. Isi oli saanu töiden puolesta lippuja jääkiekon MM-kisoihin ja veljellä oli keskiviikoks sovittuna työhaastattelu, joten siinä oli kaks kärpästä yhdellä iskulla. Tai itseasiassa neljä, koska saman reissun aikana käytiin hakemassa mulle matkalaukku (!) ja vietettiin aikaista äitienpäivää illallistamalla mummin ja ukin kanssa.

Tiistaina oltiin sissen ja veikan kanssa Hartwall-areenalla katsomassa Suomen ja Sveitsin välistä matsia. Kaks aikasempaa Suomen matsia oli ollu vähän tahmasia, mut tosta ei kyllä menoa ja meinkinkiä puuttunu. Tunnelma oli korkeella ja kohos entisestään kun mun junnuvuosien suosikki, Valtteri Filppula iski kaks maalia ja valittiin samalla Suomen parhaaks pelaajaks. En ollu nähny Valtteria moneen vuoteen, joten kyllähän siinä väkisinkin "vanhat tunteet" palas pintaan. :--D Olin pienenä varmaan maailman suurin Valtteri Filppula-fani, oikeesti. Mulla oli yöpöydällä kehystettynä kuva musta ja Valtterista, nimesin meidän koiran Valtsuks (rip karvakamu, mulla on sua ikävä♥) ja olin lähes aina Hartwall-areenalla kattomassa Jokerien peliä, arvatkaa vaan kenen pelipaita päälläni....... Nyt tiistain jälkeen oon salaa alkanut toivomaan että pääsisin vaihtoon Detroitiin, haha!


Keskiviikkona kävin sit pörräämässä kaupungilla ja mukaan tarttui matkalaukku. Rimowan Salsa Air, "vaan" 100 litranen. Miks toi kuulosti ihan siltä kun puhuisin autosta? :D Seuraavaks kai luettelen sylinterit... Laukku oli aika hintava, mut halusin ehdottomasti kovan ja kevyen laukun joten vaihtoehtoja ei kauheesti jäänyt. Ulkonäöllisesti se ei miellytä mua juuri yhtään, mutta ominaisuudet ratkas. Miksei missään oo mitään messevän ristä, kevyttä, kovaa ja nelipyöräistä mutta silti siroa matkalaukkua?

Keskiviikkoiltana mentiin sitten sisarusten kanssa mummin ja ukin tykö Lauttasaareen ja siellä oli kyllä pöytä niin koreana. Ukki on varmaan maailman paras kokki, sen ruokia maistellessa menis Gordon Ramsaykin kunnioituksesta mykäks. Kaiken sen syömisen jälkeen ei vaan saatu aikaiseks lähteä koisimaan siskon kämpälle, joten jäätiin kaikki kolme mummin ja ukin luo yöks. :D

Tänään, eli torstaina, lähdettiin Lauttasaaresta sissen kämpälle Pasilaan keräilemään kimpsuja ja kampsuja kokoon. Sit käännettiinkin kolmen muskettisoturin batmobile auto kohti nääsvilleä (joka myös Tampereena tunnetaan). Illalla kisakatsomoidaan perheen kesken Suomen peliä, kerrankin kun ollaan kaikki kotona!

Mulle tuli tätä blogikirjoitusta kirjoittaessani mieleen, et oisko vähän läppä jos menisin vaihtoon Nashvilleen. :--D Nääsvillestä Nashvilleen!

7 kommenttia:

  1. "Mulla oli yöpöydällä kehystettynä kuva musta ja Valtterista" SULLA ON SE VIELÄKIN! :D Tai ainakin maanantaina kun viimeks kävin niin oli :D

    VastaaPoista
  2. Heippa, täällä olis toinen 2012-13 jenkkivaihtari! Itse olen tosin lähdössä EF:n kautta ja osavaltiosta ei ole toistaiseksi mitään tietoa :D

    Mut hei tosi huippua että löysin tän sun blogin, luulin että tiesin jo kaikki tulevan syksyn jenkkivaihtarit koska seuraan jo niin montaa vaihtariblogia, mutta jään siis seurailemaan innolla! :)

    VastaaPoista
  3. hei mä lueskelin sun blogias viimeks eilen! :------) mut ihana kuulla et muutkin on vielä ihan tietämättömiä ens vuoden osoitteesta, tää odottaminen on niin raastavaaaa. :D

    VastaaPoista
  4. Aijaa kiva! :)

    Juu on tää odottelu aika ankeaa aikaa, mutta eiköhän ne perhe ja sijoitustiedot tule ajanmyötä (tai niin yritän uskotella itelleni vaikka mun tuurilla käy niin että saan perheen vasta päivää ennen lähtöä :D)

    Hei muuten en tiiä huomasitko mutta tuolla mun blogissa on sellanen lista johon lisäilen 2012-13 jenkkivaihtareiden blogeja, niin lisäänkö tän sunkin blogin sinne? :)

    VastaaPoista
  5. no jossei siitä mitään vaivaa oo niin laita! :--)

    VastaaPoista
  6. Jos nyt ikinä meen/pääsen vaihtoon: mä ainakin haluan Nashvilleen! ♥ Yksi syy on toki se, että mun idoli asuu sielä, mutta koska kaverit tapaa sanoa mua Juntiks ja monien mielestä Tenessee on junttila .. Ehkä mä sopisin sinne! :D Tää sun blogi on upee. Oon kai silti vähän jäljeessä?

    VastaaPoista