26.10.12

sara loves jeremy & jeremy love sara

Mun hostdadin Danin nuorin sisko meni viime lauantaina naimisiin, joten oltiin torstaista sunnuntaihin asti Tennesseessä juhlimassa ja auttamassa juhlajärjestelyissä. Häät pidettiin mun hostmaman vanhempien ranchilla, eli tekemistä riitti sen takia aika paljon. Onneks tekijöitäkin oli paljon kun kaksi sukua oli kerääntynyt yhteen. Mää näin vihdoin ja viimein mun loputkin hostserkut kun Kate, mun hostdadin toinen sisko, perheineen saapui paikalle.

Me tultiin torstaina aika myöhään perille, joten ei keritty laittamaan tikkuakaan ristiin hääjärjestelyiden takia, mutta perjantaina herättiin sitäkin aikaisemmin hommiin. Minä, Aaron ja Michael (Jeremyn eli Saran miehen veli) otettiin kontollemme pihan siistiminen ja koristelussa auttaminen. Kannoin korteni kekoon myös lastenhoidossa, olin ihan ässä syöttämään mun nuorinta hostserkkua Pennyä! Perjantaina kaiken uurastuksen jälkeen lähdettiin "aikuisten" kesken Chattanoogaan syömään "viimeistä ateriaa" hostdadin perheen kanssa (eli minun lisäksi mukana oli hostisovanhemmat, hostvanhemmat, Aaron, hosttäti/morsian-Sara, hosttäti-Kate miehensä Rickin kanssa sekä hostsetä-Tom vaimonsa Laurelin kanssa. Kukaan ei muistanut mainita mulle että pitäis ottaa varsinaisen hääjuhlapuvun lisäks toinenkin vähän fiinimpi asu mukaan, mutta onneks Sara lainas mulle tälläistä ihanaa shortsipukua:     
 
                 

Ton puvun kaverina mulla oli kultainen medaljonki ja melko huomiotaherättämättömät kultaiset nappikorvikset (äitille: Just ne Monacosta ostetut). Ja ei, siellä ravintolassa mulla ei ollut päälläni noita mustia rintsikoita jotka kuultaa tosta puvusta läpi.

Suomessahan on joku sellanen sanonta kuin "ilma kuin morsian"... No toiovttavasti se ei oo kauheen paikkaansa pitävä, koska hääpäivä täällä oli vähän pliisu. Ei huono, mutta pliisu. Lämpötila oli n. 20-21 astetta, eli näiden mittapuulla kylmä eikä aurinkokaan ei paistanut kirkkaalta taivaalta. Siitä huolimatta itse hääjuhla oli ihana! Ehkä oon toivoton romantikko, mutta musta se ranch on ehkä maailman täydellisin paikka häille. Se on niin kodikas ja lämmin, mutta pienellä koristuksella siitä sai oikeasti tosi juhlavan.


Vieraita häissä oli paljon, musta tuntuu et puol Tennesseetä oli kutsuttuna. Se olikin varmaan yks suurin syy miks noi juhlat pidettiin ulkona. :D Vihkiminen tapahtui siis tommosen huvimajan edessä (ja samaisessa huvimajassa oli myöhemmin päivällä tarjolla noita ekassa kuvissa näkyviä herkkuja, nam!). Sara ja Jeremy oli molemmat tehny ihan älyttömän kivat valat, arvatkaa vaan itkinkö niiden aikana. Oikeastaan aloin itkemään heti kun näin Ellenin ja Irenen tulevan, ne oli siis morsiustyttöinä. Ne oli niin sulosia!

Vihkimisen jälkeen siirryttiin tommoseen isoon juhlatelttaan syömään ja voi taivas kun se ruoka oli hyvää. Musta tuntuu että mää vaan hehkutan ruokaa joka postauksessa, mutta tää hääateria löi kaikki laudalta ihan 100-0. Alkuruuan sai valita tomaattivuohenjuustokeiton ja caesarsalaatin väliltä, valitsin keiton. Pääruokavaihtoehtoja oli kolme: liha, kala tai kalkkuna. Valitsin kalkkunan ja sen kaverina oli lohkoperunoita, jotain jotain rucolatomaattihärpäkettä. Ja jälkkärinä oli juustokakkua ja noita ekan kuvan herkkuja. Ruuan jälkeen juhlat potkastiin sit kunnolla käyntiin ja mulla oli ihan älyttömän hauskaa. Kauheen moni luuli mua Aaronin tyttöystäväks, kokoajan joku sano että ollaan tosi suloinen pari. :D Niillä ilmeet vähän levis kun kerrottiin että ollaan "sisaruksia".

Alkuillasta siellä oli joku bändi soittamassa ja niillä oli ihan nuoren Sauli Niinistön näköinen basisti. Sit myöhemmin paikalle tuli DJ ja kaikki vaan tanssi. Tanssin varmaan kaikkien mahdollisten hostserkkujen ja hostkissankaimojen kanssa. Juhlinta jatkui villinä pitkälle yöhön saakka, open bar tais tehdä tehtävänsä. :D Vaikka mun on pakko sanoa että täällä ihmiset osaa ottaa kuppia enemmän maltilla kun kotosuomessa, en koko hääjuhlan aikana nähnyt oikeastaan ketään joka olis juonut liikaa. Kaikki oli vaan sopivasti nousussa, haha. Mää lähdin joskus neljän jälkeen nukkumaan, vaikka eihän siitä nukkumisesta oikeastaan mitään tullut kun ulkoa kuului musiikki.

Seuraava aamu oli paras, koska kaikki tuli "juhlakuosissa" aamupalalle. Siis et monilla oli eilisen päivän vaatteet päällään tai meikki tai kampaus aamupalalla, se oli älyttömän koomisen näköstä. Ja aamupalaks syötiin totta kai juhlien leftovereita (apua totaalinen blackout! mikä toi sana on suomeksi?). Aamun huikein juttu oli kuitenkin se kun Sara ja Jeremy kertoi et ne odottaa vauvaa! Mää oon taas ihan yli-innoissani tästä, oon niin onnellisia niiden puolesta. ♥ Sara on raskaana melkein neljännellä kuulla (ne puhu viikoista, mutta mulla ei onneks oo aiheesta vielä niin henkilökohtaista kokemusta että tietäisin mitä mikäkin viikko tarkoittaa) raskaana ja vauvan olis tarkoitus syntyä huhtikuussa. Hitsi en malttais odottaa että se syntyy, onneks mää oon vielä sillon täällä.

16 kommenttia:

  1. Oi, kuulostaa niin ihanalta! Onnea Saralle ja Jeremylle :-) Ja tuo shortsipuku on aivan ihana....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli ihanaa. :) Tommosia häitä pitäis olla useemminkin! Ja kiitos, mäkin tykkäsin tosta puvusta.

      Poista
  2. huhhuh kun on heru asu... mut tolla kropalla kehtaakin ;)

    VastaaPoista
  3. käsittämättömän upee toi puku♥ oot yks onnentyttö!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se on vielä ihanampi päällepuettuna! :D

      Poista
  4. nyt ymmärrän miks sulla on vientiä siellä ;)

    VastaaPoista
  5. hihi:) löysin tän blogin just, ja ai että tää on ihana(:
    oon itekkin haaveillu USAn vaihdosta, mut ei mulla vissiin rohkeus riittäis:p mut mistäs sitä tietää(:

    ihana tuo asu(: ja tosi hyviä kuvia!:) minkälainen kamera sulla on ? :)
    jajaja, taijan liittyä lukijaks >>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Jos sua oikeesti kiinnostaa vaihtoon lähteminen niin kannattaa puntaroida onko valmis ottamaan kaikki ne "riskit" joita tässä tulee mukanaan.

      Ja kiitti², mäkin tykkäsin tosta puvusta. :D Mulla on täällä mukanani kaks kameraa (Nikon D5000 ja joku canonin pokkari) ja näiden lisäks otan kuvia jonkun verran viel puhelimella.

      Poista
  6. onks jätkät ollu koulus kiinnostuneita sust ? ja miten ihmiset on ylipäätään ottanu sut koulus vastaan? ootko ainoo suomalainen vaihtari tänä vuonna siin koulus ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aluks kaikki oli ihan ihmeissään musta ja suurin osa on nykyään ihan sujut mun olemassa oloni kanssa. Pojat oli aluks tyttöjä kiinnostuneempia ja muutenkin ystävällisempiä, mut nyt toi on jo tasottunut. Mmmm kyllä ne tuntuu olevan musta aika kiinnostuneita, ainakin saan niiltä erilaista huomiota kun "normitytöt" :D Ja joo oon ainoo suomivaihtari täällä.

      Poista
  7. Ihana yllätys kun olit taas postannut! :) Oli jo ikävä, sun blogi on jotenkin niin erilainen kuin muilla vaihtareilla. Jotenkin kypsempi ja mielenkiintoisempi. :D

    Ja pakko omalta osaltanikin hehkuttaa: ihana toi puku! Tiedätkö mistä se on ostettu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) En osaa kyllä yhtään sanoa mistä toi on ostettu, en huomannut edes lappusista lukea. Voin kyllä varmistaa asian Saralta ens kerralla kun nähdään.

      Poista
  8. haluisin niin että susta ja aaronista tulis pari vaik en tunne sua mut oisitte niin sulosii! :)

    VastaaPoista