2.10.12

segundo

Pelit ja vehkeet
Onko siellä mopoautoja/skoottereita vai ajaaks kaikki n. 16-18 vuotiaat autoilla? :D
Aika hyvä kysymys! Mää en oo ainakaan laittanut erityisesti merkille että täällä olis mopoautoja, eli tuskin niitä ainakaan ihan hirveesti on. Tosin se saattaa olla ihan osavaltiokohtaista, koska täällä ajokortti-ikä vaihtelee osavaltioittain, jossain se ikä on 14 vuotta ja jossain voi olla 16.

minkälainen auto teillä on ?
Oletan että puhutaan mun hostperheen autoista. Hostdad ajaa jollain BMW:llä ja hostmama sellasella Chevroletilla (en oo ihan sataprosenttisen varma tästä) mihin mahtuu seitsemän ihmistä. En osaa tarkemmin kertoa mallia tai hevosvoimia. :D

Suomiperhe & hostperhe

Kuvaile sitä tunnetta kun näit hostperheesi ensimmäistä kertaa lentokentällä?
Jännittynyt, helpottunut, utelias… Se oli tunteiden sekamelskaa!

Itkikö perheesi kun lähdit?
Veikka ja Ukki ei itkenyt, eikä kai isikään. Mut oli ne silti tosi surullisia ja haikeita.

Rakastan teidän perheen lapsien nimiä! :D<3 Rakastan kun ne on niin samanlaisia (kaikissa tuplatee) ja silti ihan erilaisia. Saanko kysyy mikä sun (/teidän) kokonimi on?
Kerron nimikehut äitille ja isille! :D Ja mun nimi on Lotta Olivia, veikka on Arttu Rene ja sisse on Mette Emilie.

Missä sun äiti oli nuoruudessaan vaihdossa ja oletteko olleet äitisi hostperheeseen yhteydessä enää?
Äiti oli vaihdossa Iowassa. Hostsiskoonsa äiti on jonkin verran yhteydessä, ainakin joulukorttien merkeissä. :D

Mihin sun koira kuoli? :<
Kyy puri, jonka seureuksena sisäelimet petti.

Oletteko isäntäperheen kanssa suunnitelttu mitään matkoja tms?
Mennään Tennesseehen lokakuussa kun on Saran ja Jeremyn häät ja sit marraskuussa kun on Veteran’s Day. Sit on ehkä yks reissu tiedossa, mut se ei oo kyl hostien kanssa.

Mikä on ollut pisin aika jonka oot ollut pois perheesi luolta?
Kahdeksan päivää.

Kuinka vanha Aaron on? Entäs sun siskot?
Aaron on mun ikänen, eli 17-vuotias ja tytöt on 6- ja 4-vuotiaat.

miten sun vanhemmat reagoi ku sanoit et haluut vaihtoo ? jouduitko ylipuhuu ne ? miten ?
Ne oli alusta asti tosi kannustavia, en joutunut mitenkään ylipuhumaan. Käytiin kyllä keskusteluja siitä että mä varmasti haluan tätä, mutta missään vaiheessa mua ei kielletty lähtemästä vaihtoon.

kuka hostperheestäsi on sulle läheisin? entä vierain?
Oon kaikkien kanssa aika läheinen. Aaronin kanssa vietän eniten aikaa.

kuinka usein olet yhteidessä kotiväkeen ?
Skypetellään vanhempien kanssa pari kertaa kuukaudessa ja sisaruksiin oon yhteydessä facebookin kautta silloin kun on asiaa (eli muutaman kerran viikossa).

oletko läheinen suomi-perheesi kanssa?

Jep♥

Ruoka ja juoma
Mikä on parhainta ruokaa mitä olet siellä syönyt?
Naapuruston grillijuhlissa oli jotain älyttömän hyvää lihaa, mut kyllä hostmaman tuoma take away intialainen on tähän mennessä ollut parasta.

Syötkö siellä rohkeasti kaikkea vai pelkäätkö että niitä on käsitelty tavalla joka olisi EU:ssa tai Suomessa kielletty? (Yhdysvalloissa on erilainen lainsäädäntö asioiden suhteen.)
En oo pahemmin miettinyt asiaa, mut oon jättänyt kaikki violetit skittles-karkit syömättä koska tiedän et ne ei oo sallittuja Suomessa.

Onko ruoka miten erimakuista?:D no vertaa vaikka mäkkäriin?:D
En oo käynyt tääl vielä mäkkärissä niin ei oo vertailtavaa! :D Mutta eihän täällä kaikki ihan samalle maistu kun suomessa (miss u Oivariini<3), mut suurin piirtein samaa makumaailmaa.

Miten paljon mäkkäreitä siellä on?:D
Täällä Winter Springsissä ei ainakaan oo mitenkään erityisen paljon mäkkei, oisko joku neljä? Mut niiden lisäkshän täällä on vaikka mitä muita vastaavia paikkoja, eli kilpailu on vähän kovempaa kun Suomessa Mäkin ja Hesen välillä. :D

Elo ja arki
piedetääks teil kenkiä sisäl ?
Sisäkenkiä joo. Ulkokengillä meillä tullaan tommoseen aulahuoneeseen, jossa vaihdetaan sisäkengät jalkaan.

millasessa talossa asutte ?
Omakotitalossa.

Onko sun harrastukset ja vapaa-aika muuttunut verrattuna Suomeen?
Vapaa-aikaa on paljon vähemmän kun Suomessa. Tuun koulupäivän jälkeen kotiin viiden-kuuden aikaan. Suomessa en harrastanut oikeastaan mitään säännöllistä, mut täällä mulla on lentopallo.

kuinka paljon osallistut sun hostperheen arkeen? esimerkiks vaikka kotitöihin
Aika paljon. Aamuisin oon aina laittamassa aamupalaa ja siivoamassa keittiötä. Sit siivoon oman huoneeni ja meidän tyttöjen vessan aina kun tarve vaatii. Ruokaa laitan 1-2 kertaa viikossa, yleensä Aaronin kanssa yhdessä.

Sekalaiset
MISTÄ SÄ TUNNET VALTTERI FILPPULAN?
En mistään, en tunne koko miestä. Pienempänä Valtteri oli mun sankari ja suurin idoli, joka pelas mun lempijoukkueessa ja sitä kautta oon päässyt sen kanssa jonkin verran tekemisiin, mutta en todellakaan tunne Valtteria. :D

hurjinta mitä oot tehny?
Vaihtovuosi on ainakin yks hurjimmista.

mitä teit lennoilla sinne ? tuntuko lennot pitkiltä ?
Lennoilla mä itkin, fiilistelin, katoin leffaa, yritin nukkua ja juttelin mun kanssa Köpiksest samalla lennolla lähteneen vaihtarin kanssa. Ei ne lennot loppujen lopuks tuntunut pitkiltä, vaikka ekaan koneeseen noustessa miettikin että koska sitä on perillä vai onko koskaan.

Haiseeko talossa oudolta?:DD

Mikä tää kysymys on? :D Ei, talossa ei haise oudolta.

Vihaako/ Ei tykkää joku sua siellä?;(
No en tiedä vihaamisesta, mutta on täällä muutamia ihmisiä joita mun olemassa oloni tuntuu häiritsevän.

Miten opettajat ja oppilaat otti sut vastaan?
Hyvin mun mielestä, ei ollut mitään tuijottelua tai osottelua. :D Musta tuntuu ettei kaikki edes aluks tiennyt että oon vaihtari.

Onko kukaan kysyny mitään TODELLA outoa suomesta?

Tää ei varsinaisesti ole mikään kysymys, mutta yks keskustelu on jäänyt aika elävästi mieleen. Kerroin yhdelle koulukaverille että oon Suomesta kotoisin ja sit kaveri kertoi käyneensä Suomessa monesti. Mää innoistuin ihan sikana ja kysyin että mitä se tykkäs Suomesta, niin hän totes vaan lentomatkan Maineen olleen liian pitkä. Kysyin, että oliko niillä välilasku Mainessa ja kaveri katsoi mua ihan ihmeissään. Sit se vaan totes että Suomihan on Mainessa. :D Jouduin sit pitkään selittämään sille, että ei, Suomi ei ole Mainessa.

onk tytöt siellä läskejä, lihavia, lievä lihavaisia, normeja, laihoja vai tosi laihoja?
Jokaisen ryhmän edustajia löytyy, mutta normaaleja ja lievästi lihavia on varmaan enemmistö.

Missä päin Ranskaa olit interraililla viime kesänä?

En mä missään reilaamassa ollut, olin äidinäidillä kylässä. :D

Missä kaikkialla olet matkustellut? :-)

Ruotsissa, Virossa, Ranskassa, Belgiassa, Italiassa, Monacossa, Portugalissa, Kap Verdessä ja nyt täällä Yhdysvalloissa.

Lempi vaihtariblogisi?
I♥NY, Waking up in Vegas ja Good Morning America. Terveisiä Lauralle, Jennalle ja Erikalle jos satutte tätä lukemaan! Teillä on ihan huiput blogit.

tuleeks sulle välillä sellasii blackouttei ettet tiiä mitä joku sana tarkottaa ?
Paristi on käynyt näin.

ketä ihailet?

Katy Perryä.

mitä kieliä osaat puhua?
Suomea, ruotsia, englantia, ranskaa (nimenomaan puhua) ja täällä olen opiskellut espanjaa, joten sitä osaan ihan pocosti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti