3.8.12

valitusvirsi

Varoitus: Tämä postaus on lyhyt ja ytimekäs, mutta pitää silti sisällään paljon vinkumista ja valittamista. Ihan vaan terapiana.

Nyt on elokuu, eikä mulla vieläkään ole mitään hajua siitä missä vietän tulevan vuoteni. Mitä jos mulle ei löydy perhettä ja joudun jättämään vaihtovuoden välistä? Musta tuntuu niin epäreilulta että osa vaihtareista on tiennyt tulevan isäntäperheensä ja asuinpaikkansa jo monta kuukautta, ensimmäiset tais saada niitä sijoitustietojaan joskus maaliskuussa. Ja mitä enemmän kuluu päiviä, sitä pahemmalta tuntuu. Osa jenkkivaihtareistakin on aloittanut jo vaihtovuotensa ja mää oon Suomessa tietämättömänä mistään. Oon valmistautunut kaikkeen, nyt odotan vaan sitä "lähtölaukaisua" että pääsisin vaan lähtemään.

Huhtikuussa, sillon kun tän bloginkin pistin alulle, niin ajattelin tyhmänä että kyllä mää elokuussa jo tiedän kaikki tiedot ja saatan jopa olla jo USA:ssa silloin. Ja paskat, jos olisin tiennyt että koko tämä aika on vaan odottelua ja tietämättömyyttä täynnä, niin en olis sillon vielä edes tehnyt tätä blogia. Tänä aikana tästä blogista on tullut mulle vaan vinkumisen väylä, eikä niinkään omien vaihto-oppilasprosessikokemusten kertomista. Sad but true.

6 kommenttia:

  1. Mulla on aikalailla samanlainen olo tällähetkellä. Ymmärrän kyllä että sijoittamisprosessi vie aikaa kun vaihtareitakin on niin älyttömästi, mutta jotenki tuntuu niin turhauttavalta varsinkin kun osa vaihtareista on jo päässyt aloittamaan vuotensa :(

    Mut hei kyllä meillekkin vielä perheet löydetään, pitää vaan yrittää jaksaa odotella vaikka älyttömältä tuntuukin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla etten oo ainoa perheetön, toivotaan et löytyy pian! Pidän peukkuja sullekin :)

      Poista
  2. Anonyymi4/8/12 16:39

    Älkää vielä hätäilö! :) Mun veli meni viimevuonna kanadaan vaihtoon ja sai vasta viikon ennen lähtöä tietää perheensä! Vaikka paikka olikin tiedossa ( suurinpiirtein) niin perheestä ei ollut tietoakaan. Kaikki päättyi kuitenkin lopulta hyvin ja mahtava vuosi kuulemma oli!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En osaa olla hätälöimättä, oon niin kärsimätön :D Mut toivotaan että mulla käy yhtä hyvin kun sun veljelläs.

      Poista
  3. Eikö sun blogia pysty lukemaan niinku ihan bloggerin välityksellä? :o en itse ainakaan nähnyt lukijat-laatikkoa tossa reunassa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nyt kysyit kyllä kinkkisen kysymyksen. Oon ihan onneton bloggerin (ja kaikkien muiden vastaavien) kanssa... Kyllä mulla ainakin lukijoita on, eli luulis sen jotain kautta onnistuvan. :D Yritän selvittää tän homman jotenkin.

      Poista